Alla inlägg under januari 2011

Av Pernilla Svensson - 30 januari 2011 11:45

Inse fakta, ja det brukar jag säga rätt ofta till andra. Men varför kan ingen säga det till mig. På pappret är jag snart 38 år, men jag är inte mer än runt 30 kroppsligen / Huvudet. När man tittar på bilder på killar och på deras ålder så brukar 39 åringar - 45 åringar åka bort. Hmm de borde ju vara perfekta för mig. Jag tycker att de är för gamla för mig.. Haha! Det är ju inte så att jag kollar in lammkött heller..


Jag är inte rädd för att bli "gammal" Eller är det så att jag faktiskt är lite rädd? När någon frågar efter min ålder så måste jag alltid tänka efter.. Haha! vadå senil.. Eller så är min ålder så oviktig så jag lägger det inte på minnet! Som sagt. Ålder är bara en siffra..


1 kommentarer:


Anonym sa...

Trevlig söndag på dig din gamling hahaha önskar en annan gamling som inte heller känner sig gammal
Kramiz Nettan


 

Av Pernilla Svensson - 29 januari 2011 11:45

Jag kan ärligt säga att detta var den bästa dagen i mitt liv efter att mina tre barn föddes!

Varför?

jo det beror på att idag så kom två vänner hem till mig, vi kunde prata om allt, vi bytte erfarenheter, vi hade ett vuxet samtal. Inte som med många andra "vänner" skitsnack om alla.. UNDERBART!

Vi pratade om allt mellan himmel och jord, vissa saker höll man med om och andra saker hade man en annan åsikt. UNDERBART! Vi respekterade att vi tyckte olika..


Jag har alltid haft svårt för tjejkompisar men nu har jag hittat en, :) Och det räcker för mig för vad ska man med 10 falska vänner till? Sådana tjejer som håller med vad man säger och sen vänder de ryggen och snackar skit om mig till någon annan.. NEJ TACK! jag klarar mig utan dem. Tyvärr så finns det en hel del sådana människor i byn där jag bor...


 JAG ÄR STOLT FÖR DEN JAG ÄR


1 kommentarer:


Anonym sa...

Jag håller med dig till fullo Jättetrevlig dag var det
Kram Nettan


 

Av Pernilla Svensson - 28 januari 2011 11:45

På mors dag i år är det 10 år sedan min mamma dog. Jag höll henne i handen i detta tragiska ögonblick, men det kändes bra. Min syster var oxå närvarande. Eller hon var där iallafall! Så mors dag har sen dess varit väldigt jobbigt. Det blir ju inte bättre av att barnens pappa utnyttjar det varenda jävla år..

Jag är inte ledsen över att hon dog, med tanke på hennes liv som hon levde så var det bättre att hon fick gå vidare..

När jag var mindre sa jag alltid att jag INTE ska bli som min mamma. Men under livets gång så märkte man att  hennes uppfostran och omgivningen gjorde att man tog efter henne omedvetet. När det gäller barnuppfostran så tog jag inte efter :) Där lärde jag mig något. När det gäller killar / förhållanden så höll jag på att falla i samma grop som henne, men lyckades se det i god tid så jag kunde göra något åt det.

När det gäller hälsan så tog jag väl över samma beteende men kan kontrollera det. Vilket gör mig stolt. Vissa saker är ju ärfligt men det kan man med styra.. Många kan tycka att man borde ha gett upp för länge sen, men jag ser allt som har hänt som en eller flera erfarenheter. Det har gjort mig stark!

Av Pernilla Svensson - 27 januari 2011 11:30

Varför kan man inte få tycka och tänka som man själv vill bara för att man ser saker på ett annat sätt? Ska man behöva bli utstött för det? Jag vet att det är de som ifrågasätter ens beteende, är de människor som har allt. Då menar jag pengar, fint boende, egen firma, underbara barn, kan resa när de vill och känner för det. Men de är inte nöjda med sig själva, men det som de egentligen vill uppnå.

"människan är inte fullständig och kommer aldrig att bli"


Jag trodde att blod var tjockare än vatten, men ack så fel jag har haft hela tiden. Faktum är att jag inte bryr mig längre, jag har blivit sviken av syskon, mamma, mostrar, pojkvänner och vänner som man trodde skulle finnas där vid ens sida i svårigheter.


Så nu har jag kommit till den punkten i livet där jag vet vilka jag älskar utan förbehåll, mina BARN, ja det kan låta svinigt men i nuläget betyder mina barn allt, tills den dagen någon kan bevisa mig motsatsen.


I am your bitch, if you mess with me I will kill you.


Vill dock tala om att det finns de som har ställt upp och jag är er evigt tacksam.


Så kontentan av detta är....


Avsluta allt innan jag kan få frid att gå vidare!


NU ÄR DET DAGS FÖR PERNILLAS PERSONLIGA KORSTÅG OCH JAG KLIVER ÖVER MÅNGA OM DET ÄR VAD SOM KRÄVS!!

Av Pernilla Svensson - 25 januari 2011 11:30

Nej inte nu, allt är ju på topp. Varför kan man inte bara få ha det bra? Den 23 februari ska jag göra en MR- Undersökning. Jag vill inte! Jag hade precis kopplat bort den saken, varför just nu?? Usch jag blir så ledsen, ska man behöva gå och oroa sig igen. Jag vill inte veta...Visst jag vet att jag kommer få höra att det väl är bra att de kollar upp det,så läkarna kan hjälpa mig om det behövs.


Ja ja det är väl bara att bita i det sura äpplet och genomföra det.



Ha en fortsatt trevlig dag!

Av Pernilla Svensson - 24 januari 2011 11:30

Monday morning:

 Vaknade klockan 4 på morgonen. Suck! Somnade om en liten stund vid halv sex sen låg jag och vred och vände mig till klockan nio. Ja ja upp och hoppa Pernilla. Kaffe....


Idag tog jag fram dammsugaren, bäddade rent i allas sängar, torkade golv, och har jag energi kvar sen så blir det damma lite. Kanske dags att slänga ut granen som fortfarande står på balkongen. :)


Funderar en hel del på hur framtiden kommer se ut...Önskar ibland att jag hade min mamma att vända mig till, och visst det gör jag men jag får aldrig några vettiga svar men ibland så kommer det vissa tecken. Ja i år är det 10 år sedan hon dog. Det känns ibland som igår.

                                                  
           Min mamma och jag!

Av Pernilla Svensson - 23 januari 2011 11:30

Operationen jag ska göra är en fettsugning med bukplastik. Och när jag talade om det för folk, eller rättare sagt skrev lite om det på facebook så hade de plötsligt hur många som helst att säga om det...


Man undrade om jag betalar den själv? På det svarar jag att det har INGEN med att göra. Det handlar om hur jag mår och vilken väg, vilka beslut jag har tagit för att komma dit. För fyra år sedan så gjorde jag den mindre bukplastiken och resultatet blev jättebra. Men har fått besvär efter det.

Sen drar man upp att det är bättre att hemlösa ska få hjälp istället. Och visst det kan jag hålla med med om men det är inte jag som bestämmer sånt.. Det är regeringen..


Och då ska man inte glömma bort att det inte är den nya regeringen som bestämt detta för det är socialdemokraterna som lagt grunden för vårat samhälle idag..

Jag blir så arg när människor inte tänker efter först innan de pratar eller skriver :(


Varför kan inte andra bli glada för en annans lycka någon jävla gång? Jag blir glad varje dag när jag märker att någon annan blir glad för något som hänt i deras liv... Varför kan jag inte få lite lycka tillbaka?


Sen för att inte glömma så vet jag att det finns några som är glada för min skull. All eloge till dem..


Det finns något som heter: Jag kämpar för det jag tror på, Jag sätter upp mina egna mål, men för att nå dit måste jag ha delmål på vägen... :)

 


1 kommentarer:


Anonym sa...

Hej Pernilla! Snygg blogg!
Jag måste bara klargöra en lite sak!Tyvärr blev du upprörd när jag ställde en "moralisk" fråga.Varför jag frågade?Jo,för några månader sen skrev du på Fb att du tycker det är för mycket bidrag!Du skrev att man ska klara sig själv och inte få massa bidrag.Du verkade vara imot de flesta bidragen!Nu ska du operera dig o du är glad,bra tycker jag.Då ställde jag frågan:Vem betalar??Varför ska inte andra få bidrag till det dom kanske behöver??Du får hjälp med något som är viktigt för dig!Bidrag är skattepengar,operationen är skattepengar!Synd att du tog illa upp,ska tänka mig för så jag inte skriver något som kanske inte passar dig!Hade ingen tanke på att reta upp dig!

Mvh Jim,,,,


Av Pernilla Svensson - 23 januari 2011 11:00

Jag kände att jag behövde komma hemifrån några dagar, så det blev så. Så här på söndagskvällen så kan jag säga att jag absolut inte ångrar det. Jag träffade en massa trevliga människor :)

Det kändes naturligt och bra alltihop. Jag var glad hela tiden.


just nu känner jag bara för att stänga in mig, inte prata med någon. det känns som man hela tiden måste förklara sig. Jag tänker inte förklara mig längre, jag lever för mina barn och min <3 vän. Det räcker för mig. Sen får folk tycka att jag är en bitch, men då får de tycka så jag skiter i vilket.


Presentation


Pernilla 37 år

MIN FAMILJ!

  Jimmy 36 år   Melinda 17 år   Alicia 15 år   Hampus 13 år

Sebastian 11 år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Har du oxå något på hjärtat?

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards