Alla inlägg under april 2011

Av Pernilla Svensson - 29 april 2011 20:30

Idag har jag haft lite ont i magen, vet inte om det beror på att jag äter mina bantningspiller och fortfarande äter lika mycket.

Idag har jag tvättat Jimmys bil, åtminstonde så gott det gick... :)

Jimmys son Sebastian kom inför helgen så vi grillade lite..Mysigt!!

Puss och kram och ha en bra dag alla...

Av Pernilla Svensson - 28 april 2011 20:45

Idag är det torsdag,jag tycker att dagarna går alldeles för fort. Nu har jag varit i Uppsala i två dagar och det känns bra. Saknar givetvis mina barn och mina vänner. Men ibland måste man oxå få tänka på sig själv. kan låta egoistiskt men jag tror att man blir en bättre människa i själen..Shit inte ska jag bli så djup nu men det var bara en tanke...


Idag har jag storhandlat. Fick låna Jimmys bil medans han jobbade. Så nu har jag lärt mig att hitta lite i staden. :)

Solen skiner och jag har spenderat några timmar ute i den..Underbart att den äntligen kommit fram tycker jag, tror oxå att många håller med mig..


Det enda negativa med att solen kommit fram är att nu får man höra en massa människor gnälla att det är för varmt..Lol!

Acceptera att vi har detta klimat eller flytta...:)

Av Pernilla Svensson - 27 april 2011 20:45

Nu har jag äntligen kommit till Uppsala igen, Jimmy möte mig vid bussen och det kändes som om det var igår vi träffades senast.. Ja jag är kär. Vill kanske inte erkänna det för mig själv för jag är såå rädd att bli sårad igen.. Men å andra sidan så måste man ju chansa för att vågga vinna..Det är mycket som händer i mitt liv just nu. Om två veckor ska man sitta i rättsalen och få höra en massa lögner igen..Sen får det faan vara nog! Jag har bestämt mig för hur min framtid ska se ut, frågan är bara om de människor som jag har inkluderat i min framtid ser det som något positivt.

Men just nu så bara myser jag :))

Jag ser min resa som en mental fristad, vila upp mig och umgås med en kille som jag stormtrivs med. Han gör mig glad och levande..

Och medans jag sitter här och skriver så äter jag upp hans godis..Hihi!

Av Pernilla Svensson - 24 april 2011 20:45

Igår blev det en heldag, ett helt gäng samlades på gården och oavsett ålder så hade vi alla kul. Det var iallafall mitt intryck..

På kvällen blev det hallonpaj och sen Mc Donald´s..

Jag förstår inte, men varje morgon vaknar jag som om jag hade fullt upp.Mellan klockan 6- 8 är jag uppe..

Tyckte det var märkligt att min mamma alltid var uppe klockan fem på morgonen när hon var hemma och sjukskriven, men efter hennes förklaring så köper jag det..

Är man van att alltid stiga upp vid en viss tid och gjort det under en längre tid så vänjer sig kroppen vid det. Som en förinställd väckarklocka..

Idag är det söndag, så det blir lite tvätt och städning hemma. Inte för att jag brukar göra det på söndagar utan för att på tisdag ska jag ut och resa, jag blir borta i tio dagar.. I LIKE!! <3

 

Resan kommer ta tio timmar, men det kommer det vara värt, helt klart! <3


Av Pernilla Svensson - 23 april 2011 20:45

Glad påsk!

Ja jag har delade meningar med detta, jag ser detta som ett tillfälle att samla familjen, äta gott och umgås. Precis som med julen..

Min mamma lever inte, mina syskon bor i Stockholm och uppåt landet. Min släkt för övrigt bor uppåt landet. Så det är mina barn jag har att fira med, och det kan jag göra typ varannat år på grund av min skillsmässa.. Så när jag väl har den turen att barnen får vara hos mig så tar jag och passar på..


Sen har vi ett annat dilemma. Barnen börjar bli stora och vill "fira" på annat håll. Min äldsta valde i år att fira med sin pojkvän Vicktor, vilket jag kan förstå..

Sen att hon gjorde ett annat dumt val får hon stå för själv.. Jag kan inte finnas där alltid och det kommer jag inte heller att göra..


Nu ska jag väcka barnen så ska vi dekorera ägg tillsammans!


Av Pernilla Svensson - 22 april 2011 10:00

Äntligen har värmen kommit, Lovely!


Som vanligt räcker det med att jag sitter i solen en halvtimme och redan fått färg..Lovely!


Mina barn kommer idag. Lovely!


Jag har fått på mig mindre storlek i byxor. Lovely!


Jag har cyklat en mil idag. Lovely!


Jag har handlat. Lovely!


Idag är det en bra dag. LOVELY!!


<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

:))

Av Pernilla Svensson - 21 april 2011 10:00

Idag har jag varit ute i skogen och plockat videkissar och vitsippor, tycker om att pyssla lite med hemmet. En sak som slog mig då var att jag alltid sagt att jag ska ALDRIG bli som min mamma, men har lyckats falla in i hennes mall. Det roligaste är att jag har inte bott med henne sen jag var 14 år, så miljön har inte påverkat mig, utan dettta måste bara bero på arvsanlag. Jag tycker att arvsanlag, gener och hur miljön påverkar en människa är häftigt och intressant.


Jag har cyklat en mil som jag gjort sen 2 veckor tillbaka ungefär..


Jag var hemma hos en tjejkompis och lämnade över ett påskägg..


Nu blir det kaffe och en macka på balkongen. Dagarna är underbara.. Kram

Av Pernilla Svensson - 20 april 2011 10:00

Idag känner jag för att byta färg att skriva med. Allt jag gör beror på min egen stämning, hur jag mår inombords. Idag kände jag för lila :) Det säger ju inte er hur jag mår men jag vet och det räcker för mig. Snart är det påsk, Idag har jag handlat lite mat och lite påskpynt..Jaja barnen är stora, men det är ett perfekt tillfälle att samla ihop alla.

Sen har jag ingen annan att fira påsk med så då blir det ännu viktigare för mig att göra det tillsammans med mina underbara kids!


Jag vill ju att barnen ska föra vissa traditioner vidare, de traditioner som betytt och är viktigare för dem. Och för att de ska kunna göra det så måste man ju visa hur en tradition funkar.. :)

För mig är det viktigt att man firar på rätt dag..


Tror att jag redan skrivit om det tidigare men då betyder det oxå att det verkligen är viktigt eftersom jag tar upp det igen..


Idag ska jag fortsätta dagen med att ta lite kort, föra över dem till datorn och lägga ut lite vårbilder bla...


Sköt om er!

Bye bye

Presentation


Pernilla 37 år

MIN FAMILJ!

  Jimmy 36 år   Melinda 17 år   Alicia 15 år   Hampus 13 år

Sebastian 11 år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Har du oxå något på hjärtat?

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards