Alla inlägg under februari 2011

Av Pernilla Svensson - 27 februari 2011 12:30

Japp jag är född klumpig, haha! Idag skulle jag koka ägg till frukost, men fick börja med att städa upp ett tappat ägg från golvet, Lol så typiskt mig. Men vad golvet blänkte sen.. :)

Igår så tappade jag ett glas så nu är det verkligen dags att inhandla nya, eller nej jag kanske ska hålla mig till plast...

Men men det är sånt som händer..

Idag är det söndag till de som inte har koll på dagarna :)


Nu är det bara tre dagar kvar till min operation, jag ser fram mot den jättemycket men visst, jag ska inte sticka under stolen att jag börjar bli lite nervös..

 


1 kommentarer:


Anonym sa...

God morron Pernilla
En bra start på söndagen förstår jag
Inte konstigt om du är nervös Det hade jag varit

Kram Nettan


Av Pernilla Svensson - 27 februari 2011 12:30

Vissa människor är bara för mycket...


facebook verkar vara mångas sociala liv, ja ja mitt oxå. Men många verkar ta det på allvar.. När man uppdaterar en statusrad så gör man det JUST NU!!!


Men vissa människor bara måste kommentera för att de verkar tro att de är smartare, men i själva verket framstår de som dummare.. :)

Eller så kommenterar man en viss människa och har en vän till den skrivit samma sak så vågar man uppenbarligen inte kommentera dennes status..

Haha så uppenbart!

Vilken tur att man kan ta bort sk "vänner" :)

Ja ja vill de framstå som dumma blondiner så varsågod.. :)


Barnen och jag var igår och kollade på hockey mellan Nybro - Halmstad. Matchen slutade 6-3 :)

Av Pernilla Svensson - 25 februari 2011 12:15

Nu jävlar ska du inte få stampa på mig som du alltid har gjort. Jag förtjänar mycket bättre än så. Jag är bäst :)

Av Pernilla Svensson - 25 februari 2011 12:15

Jag är absolut ingen människa som analyserar andra eller mig själv. Men nu är jag där. Jag har börjat analysera mig själv och varför jag inte gör vissa saker. Vi kan ta en sån sak som disken..Varför diskar jag inte efter varje måltid? Börjar tänka att allt skulle vara lättare med en diskmaskin :( Lol jag vet en sån simpel sak men det har ändå blivit stort för mig.. När jag har något att se fram mot, tex när barnen ska komma då diskar, städar, tvättar jag men sen när de ska åka så bara låter jag allt vara. Det är som att luften åker ur mig.


Nu är det bara fem dagar kvar till min operation. Jag ser verkligen fram mot den men det börjar bli lite nervöst.. Men ja jag vet.. ALLT ORDNAR SIG!! :)

Varför gå och oroa sig i onödan.

Men ifall det blir komplicationer så är jag väl förberedd :)

Nu ska jag ta tag i min tvätt, den ska vikas och stoppas in i garderoberna. Sen kanske jag ska gå ut och gå en sväng, men vi får se vad som händer. Det kanske blir som alla andra dagar. Man hamnar framför teven...

Av Pernilla Svensson - 24 februari 2011 12:15

denna veckan har jag verkligen inte haft koll på vad det är för dagar. De har bara flytit bort. Nya förändringar är på gång I LIKE!!

Samtidigt är jag väldigt rädd, men jag har bestämt mig för att genomföra detta. Äntligen ser jag framåt i framtiden. Det har jag inte kunna våga / göra innan.

När man läser på facebook så blir man både ledsen och arg på mycket.. Varför kan inte andra människor bara vara glada åt positiva saker som händer i andras liv? Nu pratar jag inte om mitt liv utan om i allmänhet.. Patetiskt måste jag säga. Varför inte bara vara glada :) Sen har vi dem som bara håller med bara för att det låter bra oxå patetiskt. 

Det känns som om jag börjat skriva en massa negativa saker, jag som normalt är positiv och glad. Men tydligen har jag med behov att avreagera mig ibland. Min fulla rätt anser jag visserligen. Men men...

Av Pernilla Svensson - 23 februari 2011 12:15

Så nu har jag varit i Kalmar och röntgat min hjärna, de var tvungen att droga mig för jag klarade inte av det. Fick tårar i mina ögon. Men det värsta är över nu ska jag bara behöva gå i en vecka och vänta på svar vad det kan vara. Så nu är det dags att ta tag i nästa sak och det är min bukplastik som jag ska göra på onsdag :)

Men född fighter alltid en fighter :)

Nu ska jag ta tag i min städning, har hört ryktesvägen att det kommer en eller två överraskningar. I LIKE!!

 


1 kommentarer:


Jeanettesa...

Hej
Klart att du är en fighter Samma virke som jag *L*
Hjärnan är prima tror jag haha
Kan tänka mig vad det är för överraskning

Kram Nettan


Av Pernilla Svensson - 23 februari 2011 12:15

Vaknade halv tre idag. Idag ska jag åka in till Kalmar och röntga mig. Vill inte men jag vet att jag måste få det gjort. Jag borde inte vara orolig men det är jag.

Av Pernilla Svensson - 22 februari 2011 12:15

Nu har jag lite för många bollar i luften  känns det som. Har inte blivit riktigt frisk än, men det beror på att jag har så mycket omkring mig och kroppen hinner inte återhämta sig så fort som jag vill. Nu har jag iallafall klarat av advokaten så nu kan jag släppa det. Nu är det bara att vänta på förhandlingarna i tingsrätten som kommer ske inom några månader. Sen har jag min operation som sker om 8 dagar. Jag ser fram mot den men börjar oroa mig för komplicationer och dyl. Har hört en del skräck propaganda :( Men jag har tre underbara barn som stöttar mig. Imorgon onsdag så ska jag äntligen in och röntga min hjärna och förhoppningsvis så får jag glada besked, men det är ett oros moment där med. Men det värsta är snart över..

Som sagt, inte konstigt att kroppen säger ifrån.

Har oxå kommit på att jag glömt bort att äta under några dagar.. Hur man nu kan göra det. Men men thats life!

Sen har vi den känslomässiga biten. Har en del att tänka på, vad är rätt och vad är fel för mig. Måste tänka på vad som är rätt för barnen med.

Presentation


Pernilla 37 år

MIN FAMILJ!

  Jimmy 36 år   Melinda 17 år   Alicia 15 år   Hampus 13 år

Sebastian 11 år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Har du oxå något på hjärtat?

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards