Alla inlägg under maj 2011

Av Pernilla Svensson - 31 maj 2011 14:15

Innan man utvecklar cancer så har man 4 skeden innan man ska gå igenom, jag ligger i det tredje.. Känns sådär..Så nu blir det operation om max två veckor. Min läkare trodde att den hade gått längre men man ska börja med att ta bort det som de vet är sjukt, dvs livmoderhalsen. Ja vad ska man säga.. Life sucks, then you die....


När man äntligen har träffat en underbar kille, vi har köpt lägenhet och fixat med den. Vi har planer att sätta in ett nytt kök bla. Men ja då säger kroppen ifrån.. Vilken ironi måste jag påstå.. Är i Uppsala nu på en liten minisemester, skönt.

Av Pernilla Svensson - 26 maj 2011 14:15

Skulle ha opererats idag men för andra gången blev jag hemskickad. Läkaren var sjuk och han var den enda som kan med plastik. Så jag fick en ny tid den 15 juni!

Idag kommer Jimmy ner, jag längtar. Sen blir det flytt och annat mys..

Av Pernilla Svensson - 24 maj 2011 14:15

Vaknade klockan fem i morse. Sitter i min gamla lägenhet tillsammans med en massa kartonger. Möblerna har kupan hämtat.

Efter detta inlägg så kommer jag troligen ha ett litet uppehåll.. Ikväll åker jag till Kalmar och sover hos min äldsta dotter. Sen imorgon bär det av till Oskarshamn för inläggning inför min efterlägnande operation.. Sen på fredag blir det flytt.. Så det händer en del just nu så jag kommer troligen inte hinna med att blogga lite.. Men bättre sent än aldrig det ju något som heter.. Så syns längre fram, kanske har allt blivit ännu bättre eller sämre, man vet aldrig....


Kisses <3

Av Pernilla Svensson - 22 maj 2011 14:15

Ja denna helgen har det hänt en hel del måste jag påstå..


Fredag : Barnen kom, Maja sov här hela helgen och  vi plockade i lägenheten.


Lördag: Gårdsfest, en väldigt trevlig sådan. Alicia spelade gitarr och sjöng en egen skriven text & musik. Sen plockade vi i lägenheten.


Söndag: Vi plockade i lägenheten, käkade på sibylla för att "mamma" inte orkade ställa sig och laga mat :)) barnen åkte till flerohopp vid åtta..


Måste dela med mig av ett sms som jag fått av en go kille :


Gott att höra pinglan. Här hos oss är det jämna plågor ;) .... Jag såg en skymt av honom då. Kände igen honom sedan bilden du visade upp. Han verkar rar. :) Önskar du har hittat rätt. Jag säger det till dig med värme i mitt hjärta. Du är en fin och härlig människa. Ärlig å godhjärtad!! Hoppas att du inte tar mig för att vara ytlig och låtsas vara din vän. Du har drabbats av många sådana följeslagare. Jag är inte sån. jag bryr mig om dig och dina nära. Kram på dig pinglan!!! :)



Ja jag har egentligen inte mycket att kommentera om detta, han har såå rätt i allt han skriver. Jag blir så glad av hans sms, tårar vadå ;) Ja han har rätt i att jag har haft otur i mitt liv, då vet han ändå inte allt :) men med Jimmy känns det bara så rätt.

Citat från Jimmy " jag är ingen jude" Haha! Han är så störskön, skämtsam precis som jag. Tyvärr så missuppfattas våra skämt av omgivningen men det skiter vi faktiskt i.. Vi vet vart vi har varandra och det räcker så..


Jaha imorgon är det en ny vecka! Min planering är :


1. packa och rensa i lägenheten.

2. Få besked om jag är sjuk eller inte

3. Inläggning på Oskarshamn sjukhus på onsdag

4. Operation på torsdag / Jimmy kommer troligen ner

5. Vi flyttar på fredag :)

6. Handla i Kalmar på lördag

7. Mors dag på söndag / åka till Uppsala


Japp fullt upp, men jag ser fram mot mitt nya liv tillsammans med Jimmy,Sebastian, Melinda, Alicia och Hampus.. En nystart för oss alla.. :)

Av Pernilla Svensson - 18 maj 2011 14:00

Shit! klockan är kvart i tio på kvällen nu. Redan klockan fem var jag astrött. Höll på att somna framför teven flera gånger. Men jag lyckades hålla mig vaken lite till. Det hade inte varit kul att vakna klockan fyra eller fem på morgonen imorgon.. Vad ska man då hitta på?

Sticka, virka, sy?? Nej du tack..INTE min grej...

Just nu saknar jag Jimmy, men han kommer ner om nio dagar och det brukar gå snabbt mellan gångerna :))


SOV GOTT!! <3

Av Pernilla Svensson - 18 maj 2011 14:00

Idag har jag skickat in överlåtelse avtalet på lägenheten. Jag har sagt upp min lägenhet och jag har spenderat två timmar på jysk..Jag har varit och handlat, mest åt min sjuka dotter.. :)

Av Pernilla Svensson - 17 maj 2011 14:00

En riktig intensiv dag men många intryck! Ja det kan man lugnt säga. Har suttit i huvudförhandling på tingsrätten mellan klockan 9 - 14.30 Får utslaget den 14 juni!


Skrivit kontrakt på den nya lägenheten.


Hämtade min äldsta dotter på vårdcentralen för att hon blev dålig, så nu ligger hon hemma och blir ompysslad av sin mamma..


Varit och hjälpt till vid gula grillen :) Vi grillade korv till de boende i området där jag bor nu.


Jimmy ringde och vi gick igenom vad som ska beställas till vårat nya hem. Den listan ska jag gå ner med imorgon, hoppas att de är tillmötelsegående.


Varit och lämnat prover på sjukhuset då de misstänker både livmoderhalscancer och

Crohns sjukdom

Crohns sjukdom är en livslång inflammation som kan drabba hela mag-tarmkanalen både tunntarm och tjocktarm. Symtomen kan variera från magont till ledbesvär och hudförändringar. Tarminflammationen kan behandlas med läkemedel eller operation. Crohns sjukdom är en inflammation som kan drabba hela magtarmkanalen men oftast tunntarmen och tjocktarmen.  Själva sjukdomen kan idag inte botas. Man vet inte säkert vad sjukdomen beror på. Någonting sätter igång kroppens immunförsvar som angriper slemhinnan i tarmen. Näring och vätska från den mat vi äter tas upp i tunntarm och tjocktarm. Crohns sjukdom gör att tarmen inte kan ta upp all den näring du behöver.

Crohns sjukdom orsakas troligen av en kombination av arvsanlag och faktorer i vår miljö.


Ja så framtiden är oviss för mig när det gäller hälsan!

Men faan den som ger sig..


LIFE IS GOOD! :)

Av Pernilla Svensson - 16 maj 2011 14:00

Imorgon får jag nycklarna till en lägenhet som jag blivit delägare i.. :) Den 25 maj blir det min efterlängtade operation, den 27 blir det att invadera jysk :)

Ja det händer en hel del nu, allt bara flyter på.. Imorgon blir det en tur till Kalmar och infinna sig i tingsrätten, det ser jag fram mot.Äntligen är det snart över. Nu kan jag bara blicka framåt, bara en massa positivitet..

Om en vecka kommer Jimmy ner igen :) Då ska det inredas och monteras :)

Jag ska sälja av eller kasta nästan alla mina möbler. Det ska bli så skönt att få börja om på ny kula..

Life is good!

 

1 kommentarer:

Thom Axelsson sa...

Här händer det då saker.... :) glad jag blir för din skull!!! Du är värd lite framgång och glädje efter allt som du har tvingats genomgå under åren som gått. Jag vet bara om en del och det räcker gott för att önska dig all lycka med det som komma skall. Du har de finaste barn man kan tänka sig. De är mysiga, härliga och ärliga :D Hoppas du funnit din käresta därtill!! Blir komplett mys-glad när jag läser dina inlägg! Gläds med dig!! Kramar till dig vännen i mängder!!!

Presentation


Pernilla 37 år

MIN FAMILJ!

  Jimmy 36 år   Melinda 17 år   Alicia 15 år   Hampus 13 år

Sebastian 11 år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Har du oxå något på hjärtat?

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards